Amazon:Η 2η στο κλαμπ του 1 τρισεκατομμυρίου.

0

Κωνσταντίνος Γεροβασίλης, Φοιτητής Οικονομικών Επιστημών Α.Π.Θ

Δεν χρειάστηκε πολύ, παρά μόνο 1 μήνα και 2 μέρες ώστε το ένα success story να διαδεχθεί το άλλο. Είναι πλέον γεγονός ότι η Amazon αύξησε την χρηματιστηριακή της αξία στο 1 τρισεκατομμύριο δολάρια και να γίνει η 2η εταιρεία που μπαίνει στον κλαμπ του 1 τρισεκατομμυρίου.

Στις 4 Σεπτεμβρίου 2018 η μετοχή της Amazon έφθασε τα 2050,50 δολάρια με τον αριθμό των μετοχών της να ανέρχεται στις 487.741.189 και την κεφαλαιοποίηση της στο 1 τρις, μετά την Apple. Ωστόσο, η Amazon χρειάστηκε μόλις 21 χρόνια για να πραγματοποιήσει αυτό το σπουδαίο επίτευγμα σε σχέση με την Apple,η οποία παρότι το κατάφερε πρώτη χρειάστηκε 38 χρόνια για να φθάσει σ’ αυτό το ρεκόρ ορόσημο για τα χρηματιστηριακά δεδομένα. Συγκεκριμένα, «το να φθάσεις τη χρηματιστηριακή αξία πάνω από το 1 τρις δολάρια είναι εντυπωσιακό. Το να το κάνεις σε λιγότερο από 24 χρόνια είναι ακόμη πιο θεαματικό», σχολίασε ο Νιλ Σόντερς, γενικός διευθυντής της GlobalData Retail στο BBC. «Το επίτευγμα αυτό αποκαλύπτει την τρομακτική πρόοδο της Amazon τόσο στον τομέα της λιανικής όσο και σε εκείνον της τεχνολογίας, όπως και την επιρροή της σε μεγάλο μέρος του καταναλωτικού πεδίου» πρόσθεσε.

Λίγα λόγια για την Amazon

Η Amazon είναι η εταιρεία που ίδρυσε ο Τζεφ Μπέζος στις 6 Ιουλίου του 1994 στο γκαράζ του σπιτιού του(όπως ακριβώς άρχισε και η Apple) στο Σιάτλ της Ουάσινγκτον. Αρχικά στόχος του Τζεφ ήταν να δημιουργήσει μία διαδικτυακή πλατφόρμα μέσω της οποίας θα πουλούσε βιβλία, δηλαδή ένα διαδικτυακό βιβλιοπωλείο, όπως και άρχισε. Ο Τζεφ πίστευε πως μία εταιρεία για να συνεχίσει να έχει συνεχόμενα κέρδη στο μέλλον και να είναι βιώσιμη πρέπει να επενδύει συνεχώς σε νέα προϊόντα και νέες αγορές. Η Amazon πλέον δραστηριοποιείται σε όλους σχεδόν τους κλάδους του εμπορίου και προσφέρει προϊόντα απ’ όλους.

O Τζεφ Μπέζος ακολούθησε μία επικίνδυνη στρατηγική ανάπτυξης προϊόντος, την στρατηγική διαφοροποίησης προϊόντος, η οποία στοχεύει στην ανάπτυξη νέων προϊόντων εκτός της κύριας γραμμής προϊόντων της εταιρείας, αλλά εντός της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται. Ο ιδρυτής και CEO του διαδικτυακού κολοσσού Amazon επέμενε σε μία στρατηγική η οποία ήταν κατακριτέα και αμφισβητήσιμη, αλλά τελικώς δικαιώθηκε. Αντί να μοιράζει ρευστό και μερίσματα στους μετόχους προτιμούσε να επενδύει τα έσοδα σε συνεχώς νέα πιο προηγμένα προϊόντα και να επεκτείνει την εταιρεία σε νέες αγορές πιο προηγμένων τεχνολογιών.

Παρότι οι περισσότεροι παρατηρητές της μετοχής της Amazon το 2014 δεν την συνιστούσαν, σήμερα έχουν γίνει εξαιρετικά αισιόδοξοι για την εταιρεία και την πορεία της. Από τους 51 αναλυτές μετοχών που παρακολουθούν την πορεία της Amazon, οι 47 συνιστούν στους επενδυτές αγορά της μετοχής της εταιρείας, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.

 

Η χρηματιστηριακή της πορεία

H Amazon που εισήχθη στο χρηματιστήριο το 1997, με την μετοχή της να αποτιμάται στα 18 δολάρια, σήμερα πετυχαίνει το ρεκόρ ορόσημο του 1 τρις. Μπορεί η Amazon να έσπασε 2η μετά την Apple αυτό το χρηματιστηριακό ρεκόρ, όμως η ταχύτητα που ανέβαινε η κεφαλαιοποίηση της σε σχέση με την Apple ηταν «αστρονομική». Σύμφωνα με την Wall Street Journal ο χρόνος που χρειάστηκε για να φθάσει η εταιρεία του Τζεφ Μπέζος την κεφαλαιοποίηση της από τα 600 στα 700 δις ήταν μόλις 16 μέρες, σε αντίθεση με την εταιρεία του Στηβ Τζομπς που χρειάστηκε 622 μέρες.

Πριν μερικά χρόνια, η Amazon εισήλθε στις 100 πιο πολύτιμες εισηγμένες εταιρείες του κόσμου. Αναλυτικά η πορεία της χρηματιστηριακής της αξίας της από την στιγμή που εισήλθε ως πολύτιμη εταιρεία το 2010 έως σήμερα:

Είναι πραγματικά φοβερό το πώς εταιρείες δημιουργημένες σε ένα απλό γκαράζ φθάνουν να γίνουν οι μεγαλύτεροι κολοσσοί του κόσμου και να αγγίζουν την αξία του ενός τρισεκατομμυρίου. Φαίνεται πως υπάρχουν άτομα ικανά τα οποία καταφέρνουν απίστευτους και ονειρικούς στόχους, όπως ο Στηβ Τζομπς και ο διάδοχος του Τιμ Κουκ για την Apple και ο Τζεφ Μπέζος για την Amazon. Ο Τζεφ Μπέζος εξομολογείται το μυστικό της επιτυχίας του λέγοντας ότι τρία πράγματα κρατούν στην κορυφή την Amazon και είναι αυτά τα οποία θέλουν οι πελάτες-καταναλωτές και ακόμα και μετά από 20 χρόνια θα συνεχίζουν να θέλουν:

  • Τις καλύτερες επιλογές
  • Τις καλύτερες τιμές
  • Και την καλύτερη παράδοση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here